Het merk Amaro zie je niet zo heel veel in het wild. We durven wel te stellen dat velen het merk niet eens kennen. Dat is toch wel jammer, al snappen we ook dat je niet alles kan weten. Als je het wel kent, heb je het misschien via Rapha leren kennen omdat ze daar in 2013 een fiets voor hebben gemaakt.

Sinds 2009 worden in Bilbao (Spanje) bij Amaro de fietsen met de hand gebouwd. De frames worden gemaakt van Columbus staal of van Dedacciai titanium. Op bestelling kunnen er verschillende modellen worden gemaakt maar voor nu willen we even stilstaan bij de Amaro Lisi, welke in verschillende uitvoeringen wordt gemaakt. De Amaro Lisi Divorzio hieronder heeft een titanium frame met een carbon voorvork. De Sram Force groep wordt aangevuld met een Rotor 3D CX1 crank. De wielen zijn van Hed, namelijk de Ardennes Plus Disc en de banden van Bruce Gordon Rock n Road geven het geheel een stoere look. Voor de prijs voor deze fiets moet je denken aan zo’n kleine 7000 euro.

De Amaro Lisi Tempo laat zien dat je van hetzelfde model (deze van staal) toch een andere uitstraling kan krijgen. Omdat de fietsen op maat worden gemaakt kan je ook kiezen welke onderdelen je op je fiets wilt. De prijs is dus per fiets verschillend.

Meer informatie kan je vinden op de site van Amaro

Gerelateerd

  • Papageno

    Waarom zou je je remklauw voor je achterrem buiten je driehoek (zitbuis, staande/liggende achtervork) plaatsen? Bij de rode Lisi zie je dat de klauw erbuiten zit. Is echt een ontwerpfout want buiten de driehoek is extra kwetsbaar. Daarnaast: wat een slordige kabels overal, lijken wel waslijnen. Kan wat mij betreft allemaal wat strakker. Desondanks: leuk om kennis te maken.