We hadden al een kort overzicht van Bikemotion laten zien, maar natuurlijk lang niet alles. Hieronder hebben we er weer een paar mooie en bijzondere fietsen uitgepikt die ons opvielen. Lekker plaatjes kijken zo na het weekend!

Cervéle S5 at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Veel meer aero dan de Cervélo S5 wordt het bijna niet. Fraai en snel apparaat en de HED wielen zien we nog veel te weinig in de lage landen!

Cervélo S5 aero handlebar at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Het stuur van de S5 viel ons op. Het is heel erg plat, en houdt ook de nok van de stuurpen uit de wind.

Van Nicholas Zephyr at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Van Nicholas Zephyr met licht sloping bovenbuis is duidelijk de endurance races in de collectie. Dat maakt nog niet minder fraai. Let op de taps toelopende buizen.

Van Nicholas Zephyr titanium, rear end at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Speciaal voor de titaniumliefhebbers onder ons

Merida Cross 700 cx at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Hij viel toch weer op, de Merida Cyclo Cross 700. Bij Eurobike ook al. Stoer apparaat!

Indoor training with Merida at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Indoor trainen met een vliegwiel, ook dat heeft Merida in huis. Behoorlijk zwaar, maar daardoor kan je er wel lekker los op gaan.

Marcel Kittel's winning Giant Propel at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Marcel Kittel’s winnende Giant Propel was er ook, Marcel zelf alleen op de poster. Lange vent zo te zien!

Eddy Merckx Mourenx69 at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Eddy Merckx Mourenx69. Voor de lange ritten of onsnappingen, zoals de Kannibaal zelf 140km lang deed in ’69 naar Mourenx.

Eddy Merckx EMX-525 at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
De Eddy Merckx EMX-525 is een bijzondere verschijning. Echt een racemonster met lijnen die je niet bij andere fietsen ziet. Volgens de makers zelf de best gebalanceerde fiets die er is.

Eddy Merckx EMX-525 at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Lichte maar strakke knakke knik in de achtervork van de EMX-525

Canyon Endurance AL  at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
De Canyon Endurace AL. Veel fiets voor 1000 euro!

Not a road bike but fantastic all the same. Canyon's Commuter at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Geen racefiets maar wij zien onszelf er mee door de stad racen. De Commuter van Canyon.

Must have for Bianchi lovers. Bianchi Milano shoes  at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Een must voor de Bianchi liefhebber, deze (Nalini) schoenen van Bianchi Milano

Wonderful retro jersey by Bianchi Milano at Bikemotion 2014  |  Racefietsblog.nl
Prachtig gedaan. Retro look, maar uitermate geschikt voor hedendaagse ritten. Doen ze goed bij Bianchi Milano!

Giro cycling apparel at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Misschien wist je het al maar Giro doet meer dan helmen en schoenen. Ze hebben een complete collectie kleding voor ondermeer de commuters onder ons.

Sportful Fiande Light WS Jacket at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Erg mooi, fijn en licht dit Fiandre Light WS Jacket van Sportful

Time Fluidity at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Time moet natuurlijk ook meegaan met de trend. En daar is dan de Fluidity, compleet met schijfremmen en endurance geometrie.

Pinarello FCX  at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Een Pinarello om vies te maken, deze FCX

Curves by Haibike  at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Veel ronde lijnen bij Haibike die een beetje doen denken aan het ontwerp van Corratec.

Dedacciai Ran at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Fraaie fiets, deze Dedacciai Ran. Met Miche Supertype onderdelen, zoals de crank, remmen en wielen.

Big wheels at Bikemotion 2014 | Racefietsblog.nl
Het kan altijd groter.

Gerelateerd

  • Youri Lentjes

    Waarom worden de remmen, zeker van de aerodynamische fietsen, niet beter weggewerkt? Is het zoveel duurder/lastiger om de remmen achter de vork te plaatsen (of in de vork te verwerken)? Lijkt me dat daar echt winst blijft liggen…. Zou het misschien komen doordat het voordeliger is om een complete groep van shimano of campa te monteren, ipv een incomplete groep en zelf andere remmen toe te voegen (TRP, of eigen ontwerp)? Waarom ontwikkelen shimano en campa geen andere remmen (wordt er wellicht 100% ingezet op schijven)??

    Verder mooie plaatjes, meer is welkom 🙂

    • Ieder merk heeft zo zijn eigen redenen. De een zegt dat het wegwerken van de remmen niet veel bijdraagt aan de aerodynamica, terwijl ze bij de ander nauwelijks zichtbaar zijn. Er wordt nog niet 100% ingezet op schijven lijkt mij, daar is het nog wat vroeg voor.

      • Youri Lentjes

        Dat zijn allemaal mooie woorden van de fabrikanten, die de echte reden misschien wel niet willen vertellen. Maar in tijden dat zelf de invloed van beenhaar en/of een baard wordt gemeten kan je mij niet vertellen dat ’t nut van weggewerkte remmen nog niet is gemeten. Tijdritfietsen hebben, iig de duurdere modellen, wel weggewerkte remmen (iig achter).

        Ik zie niet waarom het niet aerodynamischer zou zijn. We werken ook kabels, spacers, en computertjes weg en slaan buizen, spreekwoordelijk, zo plat mogelijk op zoek naar een paar tienden procentpunt winst. Hetzelfde geldt voor duren helmen, velgen, overschoenen, etc.

  • barwin

    Mooi was t hè… Teveel om in één dag te zien dus jullie posts zijn van harte welkom!

    Kan trouwens melden dat de Merida Cyclo Cross 700 errug prettig rijdt…! Heerlijke bak.

  • Chantal

    Die Canyon heb ik op het oog als volgende bike. Mooie specs voor weinig geld. Als hij niet bevalt kan je hem binnen 30 dagen ruilen/retourneren.

  • Werner

    Mooie blog…. en idd de canyon is veel fiets voor weinig geld.maar ik hou toch nog even men Zannata…