Afgelopen jaar schreven we al in het artikel over de Killer schoenen dat Danilo Di Luca nauw betrokken is bij de ontwikkeling van verschillende producten die met wielrennen te maken hebben. Naast de opvallende schoenen zijn ook de fietsen van Di Luca een opvallende verschijning. In het assortiment heeft hij twee modellen. De Killer Aero en de Killer SLR. Laatstgenoemde is een lichtgewicht racefiets die door Di Luca zelf wordt ingezet voor allround gebruik.

De Killer Aero kent twee kleurstellingen. Chrome en Rosa, waarvan de Rosa uitvoering een limited edition is met een oplage van 100. Hiervan zijn er 99 in de verkoop gegaan, want Di Luca heeft zelf de eerste versie. De limited edition heeft een speciale roze lak en komt met een handtekening van Di Luca zelf. Deze handtekening staat, samen met het unieke nummer van de fiets, op de bovenbuis. De Rosa uitvoering is ter ere van het 10-jarige jubileum van de Giro-overwinning van Di Luca.

Qua geometrie en opbouw is de fiets gelijk aan de Killer Chrome Aero. Het frame weegt 950 gram voor maat M en biedt de ruimte voor alle soorten groepsets. Mechanisch, electronisch of draadloos is voor dit frame geen probleem. Ondanks het lichte gewicht heeft het frame geen gewichtslimiet als het op de berijder aan komt. Het frame is geschikt voor direct mount remmen en heeft clearance voor maximaal 25mm banden. De ontwikkeling van dit frame heeft vijf jaar in beslag genomen met als uiteindelijk resultaat een stijf maar comfortabel frame. Volgens Di Luca zelf is dit het meest comfortabele aero frame dat er is. Of dit ook waar is kunnen we vanaf een foto uiteraard niet beoordelen. De fietsen staan op de site afgebeeld met een mechanische Shimano Dura Ace groep en Zipp wielen. Ben je van plan een Di Luca Killer fiets te gaan kopen kan je bij een dealer aangeven wat de specificaties van je fiets moeten worden. Geen standaard catalogus fiets, maar een frame dat wordt opgebouwd naar jouw smaak. Wat wel blijft is de opvallende, en stiekem mooie, kleurstelling. Als je dan toch op een volbloed Italiaan moet rijden, dan ook maar meteen een waarmee je goed opvalt.