Het vertrek van Marcel Kittel wil nog niet zeggen dat er niet meer gesprint kan worden bij Giant Alpecin. Hun beruchte sprinttrein is nog behoorlijk intact waarmee ze Degenkolb kunnen afzetten voor de sprint. Dat doen ze nog steeds op Giant’s Propel. De fiets ontworpen met het oog op aerodynamica en stijfheid. Twee aspecten die voor een sprinter belangrijk zijn, maar een aerodynamische en stijve fiets is natuurlijk niet alleen geschikt voor de sprint. De fiets die we bij de Service Course van het team aantroffen was nog niet toebedeeld aan een renner, maar wel volledig uitgerust. De houder voor het kaderplaatje is met een tie-wrap vastgemaakt, daar zijn toch elegantere oplossing voor. Verder helemaal af, deze Propel!

Details
Frame: Giant Propel Advanced SL
Derailleurs: Shimano Dura-Ace Di2
Shifters: Shimano Dura-Ace Di2 (incl extra klim/sprinters shifter)
Wielen: Shimano Dura-Ace C50
Banden: Vittoria Corsa
Remmen: Fouriers
Cranks: Shimano Dura-Ace 53-39
Pedalen: Shimano Dura-Ace SPD-SL
Vermogensmeter: Pioneer
Stuur: Pro
Stuurpen: Pro
Stuurlint: Pro
Balhoofd: Fouriers
Zadel: Pro Turnix

Giant-Alpecin-Propel-2016-02 Giant-Alpecin-Propel-2016-04 Giant-Alpecin-Propel-2016-03 Giant-Alpecin-Propel-2016-05 Giant-Alpecin-Propel-2016-06 Giant-Alpecin-Propel-2016-07 Giant-Alpecin-Propel-2016-08 Giant-Alpecin-Propel-2016-11 Giant-Alpecin-Propel-2016-10 Giant-Alpecin-Propel-2016-12 Giant-Alpecin-Propel-2016-14 Giant-Alpecin-Propel-2016-15 Giant-Alpecin-Propel-2016-13 Giant-Alpecin-Propel-2016-09

Tags: