Wat doe je als je wielerfan bent maar je beroep weinig met wielrennen te maken heeft. Dan geef je je etalage toch een wielerthema mee. Dat is tenminste wat Tijs van Tijs Oogmode heeft gedaan, kwamen we achter.

In Zwolle heeft hij erg creatief zijn etalage ontworpen. Hij is op internet gaan rondstruinen tot hij de attributen had gevonden die hij nodig had. Een aantal posters met bekende routes en beklimmingen erop. Dan nog wat mini rennertjes en dubbelzijdig plakband. En dan plakken maar met deze “Tour de Eaugmeaude” (klinkt als Oogmode) als resultaat.

Het klinkt allemaal erg makkelijk, maar uit ervaring weet ik dat om alles zo strak te krijgen het nog best een uitdaging moet zijn geweest. Wat mij betreft zouden veel meer winkels dit moeten doen. Zeker zo tijdens de Tour heeft iedereen wel een mening over de Tour en zo krijg je ongemerkt gesprekken erover als je er langs loopt. Gewoon goed gedaan.

Meer info via Tijs Oogmode

 

Tags: