Er is veel te zien op Eurobike, heel veel. We zijn er met drie man sterk geweest en nog hebben we het gevoel dat we ergens iets gemist hebben. Dat wat we wél gezien hebben en ons opviel willen we jullie dan ook niet onthouden!

Als je tijdens zo’n beurs de hallen afgaat waarbij je links en rechts een afspraak hebt kom veel meer tegen dan je vast kan leggen. Zelfs met drie dagen en drie man is het ons nog niet gelukt. Maar gelukkig voor jullie hebben niet alles overgeslagen en was er genoeg dat onze interesse wekte om er even bij te blijven staan en een foto te maken. Kijken jullie mee?

100% kennen we bij het wielrennen dankzij Sagan. En ja, hij krijgt natuurlijk goed betaald, maar hij maakt zelf de eerste stap. Hij kende het van de motorcross. Dit is hun nieuwste Speedtrap model waarbij de link met de motorcross duidelijk is.
Helemaal niet is het niet, maar toch vallen ze flink op. Deze biturboRoad wielen van Bike Ahead.
De kenners weten dat Xentis al langer aerodynamische wielen maakt. Zo zijn deze Mark2 TT echt voor het tijdrijden en de triatlon gemaakt.
Alles van carbon, waarom ook niet. Deze C1 wielen van BLK TEX hebben dikke carbon spaken met een eveneens carbon naaf. Een set clinchers weegt nog steeds 1.500 gram, dus geen schokkende verschillen.
Reynolds kan ook lichte wielen maken. Bij deze RZR 46 SLG is ook alles van carbon. Een setje tubewielen weegt slechts 968 gram!
FSA’s nieuwe K-Force Light ABS BB386EVO crankstel. Holle crankarmen en alu spider en kettingbladen. 589 gram compleet. Mooi?
Klassiek ogende maar evengoed mooie cranks van het Japanse Tange.
Stages op een Campa Super Record crankarm. Bijzonderder dan je zou denken, want geen ander powermetermerk durft zich carbon te wagen om vermogen te meten.
Ook uit Japan: Yasujiro, met veel details!
Scott’s Road RC schoenen, met veters, voor de broertjes Yates. Zwart en wit.
Cancellara is het nieuwe boegbeeld van Gore. Maar wij vragen ons af of hij ondertussen ook niet bijbeunt bij Andrelon?
Kunnen zo onder je pak, deze CX237 van Lake. Chique!
Ook chique, dit B-People Unica zadel van slechts 138 gram. Volledig carbon schaal en rails, maar met een mooi groen lederen bovenkant. Hebben ze er een bijpassend stuurlint bij?
Geen vouwfiets, maar een minivelo, van Bruno, uit Japan.
Veel onderweg en niet altijd zin om zo’n grote koffer mee sjouwen? Dan heeft Ritchey voor bijna al hun fietsen een Break-Away uitvoering die in de bijhorende koffer past, voor voor hun carbon racer.
Custom Campagnolo Super Record hendels voor je Colnago Concept, waarom ook niet. Staat goed!
Hoewel de bril uitblinkt in coole eenvoud gaat het eigenlijk om het logo. BBB heeft hun hele huisstijl vernieuwd. Nog steeds drie B’s, maar dan anders
Rondo, van de fietsen met omkeerbare voorvork op hun gravelracers, komt ook met een racer! Dit is nog een prototype, maar wij zijn al enthousiast. Nou ja, over de wielen misschien iets minder.
De mensen van het Italiaanse T-Red hebben hun eigen carbon oplossing voor de grote schijfremmen discussie
Als je niet van veel dingen aan je stuur houdt kan je dankzij Topeak nog altijd overwegen om naar voren uit te bouwen.
Muc-Off liet vorig jaar hun speciaale getuned en ingereden Nanotube-ketting zien met minimale weerstand. Die was al 4 uur ingereden. Deze moet je zelf inrijden en is daardoor betaalbaarder. Ongeveer € 100,- voor als je niets aan het toeval wilt overlaten. Want de ketting zal nooit meer zo soepel draaien als bij de eerste rit.
Iets minder spannend, maar als je vaak aan je fiets werkt wil je dit hebben. Superdunne maar sterk werkhandschoenen van Muc-Off. Je hebt nog steeds heel veel gevoel, maar ze scheuren (en zweten) niet.
Craft lijkt het over een andere boeg te gaan gooien. Ze hebben een aantal kledingstukken met een voorjaarsklassieker als thema. Mooi!
BBB had ook nog nieuw gereedschap. Als je regelmatig je cassette moet verwisselen lijkt ons dit serieus handig. Heet ook mooi de T-Rex.
Ortlieb laat zien dat bikepacking niet persé nieuw en hip is. Vintage!
Crossen met de Cortina CX van Marin, het toch wel legendarische mtb-merk uit Californië waar we nog maar weinig meer van horen.
Geen drop bar, maar we vonden hem wat hebben. Reiseradgabel.de is alles dat we er van weten.
Doet TRP hiermee een poging de iconische Delta remmen van Campagnolo te doen herleven met deze T860 remmen? Ons hebben ze nog niet overtuigd.
Een aantal merken experimenteren met elektrische racefietsen. Wij denken dat sommige merken dat beter niet kunnen doen.
Ook deze mijnheer van Bianchi ging even bij de muur van Basso kijken.
Nooit je linker crankarm weggooien, altijd handig.
De beste koffie van de beurs dronken we van Il Magistrale bij BBB. Heel Nederlands verder. Maar…
De Kampala van Lola bij Endura mocht er zeker ook zijn.