Zeer waarschijnlijk kan je zo wel een aantal Nederlandse racefietsmerken noemen, maar als het gaat om merken die ook nu nog racefietsen maken wordt het waarschijnlijk iets lastiger. Zeker als het gaat om een merk met een geschiedenis als Koga. Sinds 1974 alweer en nog altijd gevestigd in Heerenveen. Tegenwoordig zijn ze onderdeel van de Accell Nederland, dat meerdere fietsmerken onder zich heeft. Hoewel Koga veel meer soorten tweewielers maakt dan alleen racefietsen hechten ze nog altijd veel waarde aan hun sportieve uitstraling. Momenteel zijn ze op zoek naar een Brandmanager. Hieronder de vacature van Koga:

BRANDMANAGER

Koga is een sterk, dynamisch en innovatief merk, waarbij de ontwikkeling en bouw van handgemaakte, exclusieve, kwalitatief en technisch hoogwaardige fietsen al 40 jaar voorop staan. Vanuit onze vestiging in Heerenveen wordt er met circa 90 mensen gewerkt aan het continue proces van verbetering en innovatie van het prachtige product fiets. Kenmerkend voor de bedrijfscultuur van Koga zijn de informele sfeer en de gedeelde passie voor het fietsen.

Koga is een merk van Accell Nederland B.V. en is gevestigd in Apeldoorn en Heerenveen. Accell Nederland B.V. maakt onderdeel uit van Accell Group N.V. en ontwikkelt produceert en vermarkt fietsen en onderdelen onder de merknamen Batavus/Juncker/KOGA/Loekie/ Sparta/Van Nicholas. De organisatie speelt sterk in op de veranderende consumentenmarkt door een breed en modern assortiment en een voor de branche opvallende marktbewerking, zowel richting het dealernetwerk als de consument. Het grootste deel van de afzet vindt plaats via de professionele vakhandel. De exportactiviteiten in met name België, Duitsland, Denemarken, Zwitserland en Engeland completeren de afzet.

Bij Koga te Heerenveen zijn wij op korte termijn op zoek naar een enthousiaste en ondernemende Brandmanager voor 40 uur per week.

Als brandmanager Koga ben je verantwoordelijk voor de verbetering van de marktpositie van Koga. Dat doe je door een gedegen lange termijn merkstrategie te ontwikkelen en uit te rollen. Kortom; je bent een echte merkbouwer. Met je team maak je voorstellen voor de ontwikkeling van nieuwe merkgerichte producten en diensten. Je weet nieuwe producten succesvol te introduceren en de product life cycle passend te managen. Je bent in staat nieuwe marketingconcepten te ontdekken en toe te passen. Je weet het merk gefundeerd door onderzoek richting te geven en de merkpositionering passend in te vullen. Daarbij zet je de eindgebruiker centraal. Je weet exact op welke touchpoints en op welke wijze je de fietskoper in alle fasen van de journey aan je kunt binden. Je kunt hiervoor gebruik maken van een team van professionals uit verschillende disciplines binnen de Accell Nederland organisatie. Je werkt nauw samen met het hoofd van het Koga R&D team en de Koga salesmanager en weet het DNA van het merk Koga in alle geledingen van de organisatie door te laten dringen.

Als brandmanager Koga ben je verantwoordelijk voor de opzet en uitvoering van merk gerelateerde projecten. Je overziet het creatieve proces en bent aanspreekpunt voor alle merk gebonden vraagstukken. Je weet een team van professionals te inspireren en te begeleiden bij het realiseren van de merkdoelen. Je weet je visie helder over te brengen bij sales, productontwikkeling, planning en (online)bureaus en bewaakt huis- en merkarchitectuur en draagt zorg voor een consistente, uniforme uitstraling.

Je bent budget verantwoordelijk en weet passende KPI’s te formuleren en deze te monitoren. De brandmanager Koga werkt samen met de brandmanagers van de overige merken die onder Accell Nederland vallen en weet met hen het maximale uit de Accell merkportfolio te halen. Dat doe je in nauw overleg met de Commercieel Directeur Koga onder wiens verantwoordelijkheid je valt.

Als brandmanager Koga verwachten we dat je:

  • Aantoonbaar minimaal HBO geschoold bent (marketing/commercieel);
  • Voorzien bent van meerdere jaren brandmanagement ervaring;
  • Analytisch sterk bent en in staat data te vertalen naar informatie;
  • Op de hoogte bent van de marketing trends en technieken;
  • De Engelse en Duitse taal voldoende beheerst;
  • Leidinggevende ervaring hebt.

Daarnaast sluit je karakter naadloos aan bij de Koga merkwaarden

  • Een teamplayer en in staat het grote plaatje te overzien;
  • Durf je verantwoordelijkheid te nemen;
  • Ben je doelgericht en gedreven;
  • En zelf uiteraard een enthousiaste fietsliefhebber.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Pieter-Jan Rijpstra 0513-630 111 of p.rijpstra@koga.com

Belangstellenden nodigen wij van harte uit een bondige sollicitatiebrief met uitgebreide CV uiterlijk 20 februari a.s. te mailen aan sollicitatie@accell.nl