Ook Look heeft wat nieuws, namelijk de 785 Huez en de 785 Huez RS. De naam linkt naar de Alpe d’Huez en dat doet al vermoeden waar deze racefiets voor gemaakt is; klimmen. En dat klopt ook wel.

De 785 Huez RS is er in verschillende uitvoeringen waarbij het topmodel een gewicht heeft van 5,9 kg. De afmontage is dan met Sram Red eTAP en met Corima 32 mm MCC S+ wielen en de prijs wordt dan € 9.999,- Het frame zelf weegt 730 gram in maat S. Mocht je niet willen gaan voor het topmodel dan is deze RS er vanaf € 3.999,- waarbij je fiets dan is afgemonteerd met Shimano Ultegra en Mavic Ksyrium wielen.

De 785 Huez is de kleine broer van de RS en is gemaakt van een iets minder complex carbon en dan weegt een frame 990 gram. Het frame wordt wel gemaakt in dezelfde mal als z’n grote broer. Dus de maten zijn hetzelfde. Deze fiets begint bij € 2.299,- met een Shimano 105 afmontage in combinatie met Shimano RS10 wielen.

Voor mijn gevoel zie ik te weinig Look racefietsen in het wild en gezien deze foto’s mag dat best wel wat vaker. Al moet ik altijd wel even wennen aan deze Corima spaakverdeling.

Helemaal onderaan zie je alle beschikbare fietsen op een rij met de bijbehorende prijzen. De fietsen zijn vanaf oktober 2017 beschikbaar.

785 Huez RS – Team Fortuneo Oscaro Replica – Sram Red eTAP – Corima 32 mm MCC S+ – € 9.999,-
785 Huez RS – Proteam – Shimano Dura Ace – Corima S1 47 mm – € 6.999,- (Ook met Mavic Ksyrium Elite – € 5.999,-)
785 Huez RS – Black Reflect – Shimano Ultegra Di2 – Mavic Ksyrium – € 4.999,-
785 Huez RS – Red Glossy – Shimano Ultegra – Mavic Ksyrium – € 3.999,-
785 Huez – Black White – Shimano Ultegra Di2 – Mavic Ksyrium – € 3.999,-
785 Huez – Proteam – Shimano 105 – Shimano RS 10 – € 2.299,- (Ook in Shimano Ultegra – Mavic Aksium – € 2.999,-)
785 Huez – Black Red – Shimano Ultegra – Mavic Aksium – € 2.999,-)
785 Huez – Red Blue – Shimano 105 – Shimano RS 10 – € 2.299,-

Via Look

Gerelateerd

  • Sander Boomstra

    Vanwaar de opmerking “Al moet ik altijd wel even wennen aan deze Corima spaakverdeling”?
    Dit patroon doet je denken aan snelle (race) motoren. Het ziet er juist racy en superlicht uit. Wat telt is dat ze sterk genoeg zijn. Als alles bij het oude moet blijven, kan je net zo goed op de fiets van je opa rijden. Is het niet beter om innovatie en nieuw design eens te omarmen? (UCI??)

    • racefietsblog

      Innovatie en nieuwe design zijn we helemaal voor. Maar soms is het eerst even wennen. 🙂