Aërodynamica is bijna niet meer weg te denken uit de wielerwereld. Van houding tot frame. Overal wordt gelet op de Aërodynamica.

Een paar seconden winst kan al genoeg zijn om de wedstrijd of ronde te winnen. Vandaar dat Scott al een tijdje bezig was met de ontwikkeling van de Foil. Maar ze waren net iets te laat om de Specialized Mclaren Venge voor te blijven. De Scott Foil is een prachtige fiets. Ook zijn er F1 technieken gebruikt en heeft Simon Smart (ex F1 aërodynamica expert) geholpen het frame super aërodynamisch te maken. Scott beweert een gemiddelde besparing van 15 watt bij 45 km/u. Bij lagere snelheden is de besparing beduidend minder.

Het frame weegt 840 gram, is heel erg stijf. (Stijfheid is te vergelijken met de Specialized Tarmac SL2 en stijver dan de Trek Madone 6.9, de Cervelo S3 en de Felt AR1)

De prijs van het topmodel (met di2 en Zipp 404’s)  ligt zo rond de € 9500,-

Vind de Scott er toch iets “mannelijker” uitzien dan de Venge.

En een introductie video:

Via Scott