Heb je affiniteit met fietsen en word jij enthousiast van social media, het onderhouden en verbeteren van websites, het implementeren van nieuwe digitale functionaliteiten en het samenwerken met gespecialiseerde bureaus om online campagnes op te zetten en te optimaliseren? Spring je een gat in de lucht als je laatste social post nog beter presteert dan de vorige en ben je altijd op de hoogte van de laatste trends op het gebied van digital marketing? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Digital Marketeer

giant logo

Functieomschrijving

In de functie van Digital Marketeer ben je onderdeel van het Product en Marketing Team. Jij bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het digitale marketingprogramma voor de vier merken Giant, Liv, Momentum en Cadex in de markten die Giant Benelux bedient (Nederland, België en Denemarken). Jouw doelstelling is om deze vier merken zo bekend mogelijk te maken bij consumenten. Daarbij werk je ook veel samen met externe (online marketing) bureaus. Binnen Giant Benelux fungeer jij als de digital expert, waarbij je in staat bent proactief verbetervoorstellen rondom de digitale marketing aan te dragen en door te voeren. Je werkt daarbij intensief samen met de Product en Marketing Manager. Daarnaast zul je intensief samen werken met de Global Marketing afdeling om digitale marketing tools te implementeren. Je bent in staat zelfstandig te werken en draagt bij om de gehele organisatie digitaal verder te professionaliseren. Je bent accuraat, je werkt teamgericht en je denkt vanuit de wensen van de consument. Je rapporteert aan de Product en Marketing Manager.

Functie eisen

  • HBO opleiding, bij voorkeur gericht op (online) marketing of communicatie
  • Kennis van digital marketing, waaronder SEO, SEA, social media, e-commerce.
  • Minimaal 2 jaar ervaring in een digital marketing functie
  • Ervaring met digital tools, zoals Google Analytics en Facebook Studio
  • Affiniteit met fietsen en/of de fietssport
  • Ervaring met Office software zoals Excel, PowerPoint e.d.
  • Goede beheersing van de Engelse taal (in zowel woord als geschrift) is een must.
  • Beheersing van Frans of Deens is een pré
  • Secuur en accuraat werken
  • Basiskennis van grafische ontwerpsoftware

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opzetten en uitvoeren van online campagnes Giant / Liv / Cadex / Momentum
  • Uitwerken en plannen van social media posts aan de hand van de marketingplanning
  • Actief onderhouden van de content op de consumentenwebsites
  • Opzetten van e-mailmarketingcampagnes en -automation
  • Optimaliseren van de e-commerce omgeving
  • Meedenken in de (online) marketing strategie voor de verschillende merken
  • Implementatie en gebruik van digitale tools aangereikt vanuit het hoofdkantoor
  • Rapporteren aan de hand van een marketing dashboard
  • Aandragen van websiteverbeteringen en ondersteunen bij implementatie daarvan
  • Implementatie van functionaliteiten die online en offline met elkaar verbinden.​
  • Coördinatie en activatie van online content​

Hoe ziet je week eruit?

Digital marketing campagnes​​​ ​25%
Beheer en optimalisatie websites​​​ 25%
Voorbereiden en plaatsen social media content​​ 25%
Performance analyse en rapportages​​​ 15%
Overleg met global marketing​​​​ 10%

Wat bieden wij?

  • Uitdagende functie bij een toonaangevend, sportief bedrijf
  • Marktconform salaris afhankelijk van kennis en werkervaring
  • Contract voor bepaalde tijd, met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een 40-urige werkweek en goede arbeidsvoorwaarden
  • Reiskostenvergoeding woon/werkverkeer
  • Leuke extra’s omtrent aanschaf en gebruik van Giant producten!​

Meer informatie & solliciteren

Kijk voor meer informatie en om te solliciteren op de website van Burger Support