Bij 2-11 houden ze het lekker overzichtelijk. Ze hebben één model: de MR4 dat staat voor Modern Rando nummer 4. Ze zijn inmiddels bij de vierde versie van het model aangekomen. Maar het type fiets is gelijk gebleven: een alleskunner. Gravel, bikepacken of een toertocht op de weg, de MR4 moet er geschikt voor zijn.

De MR4 is er wel in twee varianten: een MR4 en een MR4S. De MR4 is gemaakt van Velospec 75 buizen. Meestal hoor je dat de buizen van Colombus of Reynolds zijn en Velospec was voor mij ook onbekend. Maar het bedrijf maakt buizen gericht op de fietswereld met staal vanuit de VS. De MR4S is gemaakt uit RVS buizen van KVA. 2-11 heeft met allerlei merken getest, maar kwamen tot de conclusie dat de buizen van KVA een levendiger frame opleverde dan buizen van Colombus of Reynolds.

De framesets krijg je met een Chris King balhoofdset en een ENVE carbon vork. Dat zijn geen verkeerde onderdelen om mee te beginnen! Je kunt kiezen of je een ENVE Gravel of ENVE Adventure (tegen een meerprijs) vork wilt. In het frame passen wielen van 700c tot en met banden tot 45mm of 650b wielen met maximaal 50mm breed. De kabels lopen buitenom: voor de één een esthetische domper, maar andere (waaronder ik) zullen denken, dat is makkelijk kabels vervangen. Het frame is trouwens ook Di2 ready. Volgens 2-11 zijn de gewichten voor beide frames gelijk. Het gewicht voor de frames moet komen op 1780 gram voor de maat S/M en 1880 gram voor de maar M/L. Twee maten maar? Ja dat klopt. Er staat een XS staat in de planning. Maar voor mensen langer dan 1.93m is er voorlopig niks.

De prijs voor de MR4 inclusief balhoofd en ENVE Gravel vork komt op € 1688,-. Met een Adventure vork kost deze € 1847,-. Je krijgt het frame dan in een mosterdgele kleur. Wil je een andere kleur, dan kan dat voor € 350,- extra. De MR4S komt op € 2743,- voor de set met een ENVE Gravel vork. Met voor een ENVE Adventure moet je € 2902,- meenemen.

En hoewel 2-11 Cycles blijft vasthouden aan één model, komen er soms limited editions voorbij. Meer info vind je via 2-11 Cycles

2 Comments