Net als bij de Ronde van Vlaanderen worden de fietsen aangepast voor de “hel van het noorden”.
Dat is ook te begrijpen als je wel eens een stukje over kasseien hebt gefietst. Morgen gaan de renners in totaal 51,5 kilometer!!! over die rotstenen. Hier een paar punten die speciaal worden aangepast.
- frame – veel merken zoals Pinarello en ook Eddy Merckx passen het frame aan zodat de wielen iets verder uit elkaar staan waardoor het is minder stuiteren is.
- banden – bredere banden meestal 27 (terwijl je normaal met 23 rijdt)
- bandenspanning – tussen de 5 en 5,5 bar (lijkt wel of je met lekke banden rijdt)
- stuurlint – 2, 3 of 4 lagen stuurlint tegen het hobbelen. Tom Boonen heeft wel eens gereden met een opgerolde tuinslang onder het lint.
- ketting – een extra pinnetje die ervoor zorgt dat de ketting er niet af stuitert. (zie laatste foto)
Hierbij enkele foto’s van Pinarello Team Sky voor Parijs Roubaix van morgen.
Via Road.cc
Tags: Kasseien Parijs-Roubaix