Als je de proloog van de Giro hebt gekeken heb je hem al voorbij kunnen zien komen. Het was het eerste wapenfeit van Argon 18’s nieuwe TT-fiets, de E-118 Pro.
Het merk had het E-118 model al langer, maar er is vanuit de Astana ploeg nadrukkelijk de wens naar voren gebracht om de fiets nog beter te maken. De fiets moest lichter, sneller en met meer mogelijkheden om een aggressieve houding aan te nemen op de fiets, zoals ze het noemen. In oktober 2018 reed Hugo Houle op het eerste prototype, daarna reed Gorka Izagirre ermee rond in ondermeer Spanje. Volgens Argon 18 behaalden de renners al een winst van 8 tot 10 Watt bij een snelheid van 50 km/u t.o.v. het vorige model, de E-118 Next.
Argon 18 geeft aan dat de E-118 Pro 250 gram lichter is dan de Next, zijn voorganger. Dat is nog best een knappe prestatie aangezien de Pro met schijfremmen is uitgevoerd en de Next velgremmen had. Over het algemeen voegt de toepassing van schijfremmen juist gewicht t.o.v. velgremmen. Knap gedaan dus. Naast de Pro uitvoering zal er ook een Tri+ uitvoering komen, voor de triathlon uiteraard.