De aerohelm is niet meer weg te denken uit het peloton. Een jaar of wat geleden begonnen de sprinters hiermee in bijpassende etappes, maar tegenwoordig zijn de helmen dusdanig ontwikkeld dat het profiel van de etappe niet meer uitmaakt. De helmen zijn zo geoptimaliseerd dat ze dicht zijn, maar wel ventileren.
Deze Tour rijden ook de mannen van Belkin met een nieuw model aerohelm van Bell. Of beter gezegd; Semi aerohelm. De helm is namelijk middels een schuifmechanisme te reguleren. Zo kan je de ventilatiegaten die met name aan de zijkant zitten open of dicht doen. Dicht is uiteraard meer aero; open is frisser. Tijdens de etappe die werd gewonnen door Lars Boom hebben we de helm veel in beeld kunnen zien en wat mij betreft is dit een stuk beter dan de eierdop die hiervoor werd gebruikt als aerohelm. Wat dat betreft een pluspunt voor Bell!
De helm zal eind dit jaar ook beschikbaar zijn voor de consument. Een aerohelm die is te reguleren dus. Daarnaast is er de mogelijkheid om er een eye-shield (een bril natuurlijk) op te bevestigen middels magneten, heeft hij 15 ventilatiegaten en weegt 266 gram.