We weten het nog dat Wielrenblad werd aangekondigd; de eerste editie kon je gratis ontvangen! Maar dat is alweer ruim één jaar geleden. Het is goed om te zien dat naast alle internet-magazines, de print-magazines ook blijven bestaan. Want ondanks dat wij natuurlijk van het internet zijn, geeft iets in je handen houden een extra dimensie. Mooie fotografie komt dan toch extra tot zijn recht. Ondanks dat de tijdschriftenmarkt het moeilijk heeft blijft Wielrenblad groeien. Met drie edities afgelopen jaar gaan ze dit jaar voor vier edities en het plan is om volgend jaar daar de vijfde aan toe te voegen!
Het begin
Wielrenblad is onderdeel van Soul Media, uitgever met een aantal actieve sporttitels als Taste (snowboarden), Motion (windsurfen), Access (kiteboarden), White (ski), 6|Surf (surfen), Up/Down (mountainbiken), Reach (suppen) en als jongste telg van de familie Wielrenblad. Met het blad willen Mikel Mac Mootry en Arno Weel (eigenaren van Soulmedia) een magazine maken waarbij gevoel en beleving een hele grote rol speelt. Vandaar dat je ook geen (of bijna geen) wedstrijdinformatie zult tegenkomen in de uitgave. Het is vooral gemaakt voor de vriendengroep die lekker samen elke week gaat fietsen.
Sfeer
Mooie foto’s kom je dan ook veel tegen, maar ook informatieve verhalen. Sfeer is belangrijk, maar het moet ook wel weer praktisch zijn. Met beide voeten op aarde zeg maar. Om het geheel allemaal goed te laten overkomen wordt er mooi papier gebruikt. Op de redactie werken ze met een vast team. De prettige regel dat wanneer je te laat komt, je moet trakteren is er eentje waar ondergetekende erg blij van werd. Bij ons bezoek kregen we dus direct een lekker gebakje (dank nog daarvoor). Naast de vaste redactie maken ze gebruik van freelancers en daar zijn ze regelmatig naar op zoek. Vooral sfeerfotografen zijn welkom. Dus mocht je mooi kunnen fotograferen of schrijven (geen wedstrijden maar wielrensfeer dus) dan zou je eens contact met ze kunnen opnemen.
Online
Ook online doet Wielrenblad lekker mee, met de bekende “buit van de week” waarbij de redactie een product uitprobeert en je ook nog eens de kans hebt om het te winnen via hun Facebook-pagina. Maar het is duidelijk dat de prioriteit bij het blad ligt.
Hoe de toekomst eruit gaat zien? Eerst lekker doorgroeien naar 5 edities per jaar, is het antwoord. Abonnee worden kan vanaf 14,95 voor 4 nummers inclusief Ass-saver! Voor andere goodies kan je even online kijken.