Het aftellen is begonnen; nog een aantal dagen en we stappen in de auto richting Bolzano. We hebben al eens uit de doeken gedaan wat de Giro delle Dolomiti precies inhoudt. In dat artikel hadden we het al over de plannen die gesmeed zouden worden. De plannen zijn inmiddels werkelijkheid geworden en vrijdag 25 juli gaat het avontuur beginnen!
Vanaf het moment dat de plannen serieus werden is de trainingsarbeid uiteraard wat toegenomen en inmiddels staat de teller op ruim 6000 kilometer. Zoals zovelen had ik graag meer op de fiets gezeten, maar al met al mag ik niet klagen gezien de omstandigheden (Full-time baan en een verhuizing:)). Een aantal wedstrijden hebben gezorgd voor de nodige intervaltraining, een weekendje Sauerland voor de klimkilometers en ook een training in Tecklenburg was een welkome aanvulling op de interval en klim kilometers. De overige (voornamelijk vlakke) kilometers moeten zorgen voor een uithoudingsvermogen waar we het een week mee moeten doen.
Dat wat betreft mijn fysieke voorbereiding, dan nog het materiaal. Zoals je wellicht gemerkt hebt op Facebook gaan we ook een aantal producten testen in deze week.
Van Bontrager ontvingen we een paar RXL Road schoenen welke met minder dan 250 gram per schoen als licht mag worden bestempeld.
Fast Forward/FFWD voorziet de fiets van een paar F2A alu-clinchers die qua gewicht niet boven de 1500 gram uitkomen.
Via Stages hebben we een wattagemeter in bruikleen. Hij is gemonteerd en nu begint het huiswerk om gericht met een wattagemeter te gaan fietsen.
Bovenstaande artikelen zullen uiteraard in een uitgebreid test-verslag op de site verschijnen!
Bikeparts4u voorziet ons van de nodige reservematerialen zoals binnenbandjes, bekabeling en een ketting zodat ook dat geen reden kan zijn om het avontuur niet tot een goed einde te brengen.
De routes staan op de garmin en de profielen van de etappes kan ik bijna dromen. De spanning begint te komen. Via de blog, Strava en de social media kanalen proberen we jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden.