Ook al is het nog zomer, er is weer nieuws voor de cyclocross liefhebbers. De twee cyclocrossfiets modellen van Cannondale, de CaadX en de SuperX zijn opnieuw ontworpen. Er is hierbij rekening gehouden met de technische parcours van tegenwoordig. Stabiliteit, tractie en ruimte zodat modder niet vast gaat zitten, waren 3 belangrijke punten die verbeterd zijn. Door het verkorten van de chainstay’s naar 422mm en het verlengen van de off-set van de voorvork naar 55mm hebben ze dit weten te bereiken. Een compleet andere geometrie dus.
SuperX
De SuperX is een wedstrijdcrosser pur sang! Het stijve frame is uiteraard van carbon en de SuperX heeft in tegenstelling tot de CaadX een asymmetrische aandrijflijn waardoor er ruimte is voor 40mm banden. De SuperX komt er in 5 versies: de 105, de Ultegra, de Womens Force 1, de Force 1 en de Team.
CaadX
De CaadX is de aluminium cyclocrosser van Cannondale die ook geschikt is voor woon-werk verkeer. Het buizen van het frame zijn geïnspireerd door de Caad12. Het frame heeft aansluitingen voor spatborden, zowel voor als achter. De maximale bandbreedte is 35mm. De CaadX komt er in 6 versies: de Sora, de Tiagra, de 105, de Apex 1, de Ultegra en de Womens Apex 1.
De Europese prijzen zijn nog niet bekend.
Via Cannondale