Op 30 mei kondigde Trek-Segafredo hun nieuwe sponsor aan. Lidl staat vanaf de Tour de France groot op de kleding van de renners. Bij een nieuwe sponsor hoort natuurlijk ook een nieuw tenue. De een zal het mooi vinden, de ander misschien iets minder.
Het design met het Lidl logo
Speciaal voor de Tour brengen veel teams nieuwe tenues uit. Trek laat zo vlak voor de Tour ook haar nieuwe tenue zien, met Lidl als de nieuwe sponsor. Je bent voor het ontwerp altijd een beetje afhankelijk van het logo van de sponsor. En het Lidl logo is nou niet per se een “design” kunstwerkje, maar wel erg uitgesproken. Een extra uitdaging dus voor de ontwerpers. Ik vind dat het Lidl logo wat eenvoudig op de voorkant is verwerkt, maar het past wel met de kleuren van het Pirelli logo. Het geheel vind ik persoonlijk toch modern uitzien.
De kampioenstruien zijn daarentegen naar mijn mening minder goed gelukt. Daar zit je dus met een bestaand ontwerp van de nationale vlag waar dan het Lidl logo in verwerkt moet worden. Ook het Trek logo, maar die staat overal wel netjes in zwarte letters. Die kampioenstruien zien er toch iets goedkoop uit daardoor.
Selectie voor de Tour de France
Aankomende zaterdag start Lidl-Trek in de Tour de France met: Tony Gallopin, Giulio Ciccone, Quinn Simmons (Amerikaans kampioen), Mattias Skjelmose (Deens kampioen), Juan Pedro López, Alex Kirsch (Luxemburgs kampioen), Jasper Stuyven en tot slot Mads Pedersen het sprintkanon van de ploeg, al kan Stuyven er ook wat van. Een erg sterke ploeg, maar of ze mee kunnen doen voor eindwinst gaan we zien.
Meer info Lidl-Trek