De renners van Trek-Segfredo rijden een hoop koersen met de aerodynamische Trek Madone SLR. Voor deze profrenners moet natuurlijk alles het beste van het beste zijn. En de Madone SLR is dan ook een prachtig model met strakke lijnen die snelheid lijkt te ademen, maar er zit wel een behoorlijk prijskaartje aan. Voor velen van ons gewone fietsers is het budget iets lager. Gelukkig komt Trek met een nieuwe SL-versie van de Madone. De SL wordt iets betaalbaarder dan de SLR, maar qua looks hoeft hij niet onder te doen voor de SLR.
Ze gebruiken dan ook dezelfde mal, dus niet zo gek dat hij er hetzelfde uitziet. Ook zit er de IsoSpeed constructie op, waardoor deze aerofiets toch comfortabel moet zijn. Wij hebben de SLR getest en die scoorde punten op het onderdeel rijgevoel, door het stukje ingebouwde comfort. Als het goed is, heeft de SL dus veel van deze rijeigenschappen gekopieerd.
OCLV 500 carbon
Maar ze hebben het allemaal wat goedkoper weten te houden door een voor ander carbon te kiezen. Het SL OCLV 500 Carbon dat wordt gebruikt scoort beter op de prijs/kwaliteitsverhouding. Het zal dan iets minder licht zijn, maar je portemonnee blijft er wel zwaarder door. Ander punt is dat er een gewone stuur- en stuurpencombinatie op zit. Dus niet uit één stuk zoals bij de SLR. Bij de SLR lopen de kabels door het stuur zo het frame in. Dat is bij de SL dus niet het geval, maar door een slim kapje bij het balhoofd waar de kabels in verdwijnen zijn ze maar een klein stukje zichtbaar.
De nieuwe SL is er alleen in een schijfremvariant en er komen twee versie op de markt. De SL 6 Disc heeft een mechanische Shimano Ultegra groep en Bontrager Aeolous Comp 5 carbon wielen. De SL 7 Disc is afgemonteerd met Ultegra Di2 en Bontrager Aeolous Pro 5 carbon wielen. Net een stapje beter waardoor je voor de SL 7 € 5999,- betaalt en je met de SL6 voor € 4499,- de deur uitloopt.
Met de Madone SL kun je dus een fiets kopen met de looks van SLR voor een prijs die iets haalbaarder is.
Meer info via Trek