Ben jij op zoek naar een functie waarin je klanten zo service gericht mogelijk te woord staat? Heb jij passie voor fietsen en ben je technisch onderlegd in met name Road / MTB, Gravel en E-Bike?

Voor Shimano in Nunspeet zijn we op zoek naar een sportieve, enthousiaste en communicatief vaardige collega die ons Customer Service team komt versterken.

Customer Service Medewerker – Nunspeet

Introductie

Het Customer Service team van Shimano Benelux is verantwoordelijk voor zowel het aanbieden van operationele sales als technische- en garantieoplossingen. Het team bestaat uit 16 enthousiaste dames en heren, waarbij klantgerichtheid, waardecreatie en teamprestatie de drijfveren zijn van het team. Dit met als doel om de verkoop en klanttevredenheid een extra boost te geven.

Tot je voornaamste werkzaamheden behoren:

  • Je bent het eerste aanspreekpunt voor de klant en beantwoordt vragen over product specificaties, je helpt bij het oplossen van technische problemen en je ondersteunt dealers bij reparaties, software-updates en installatie (via telefoon of TeamViewer).
  • Verwerken en controleren van orders van klanten die zowel telefonisch als via het online bestelsysteem binnenkomen.
  • Klanten voorzien van actuele product-, prijs- en order informatie. Je gebruikt jouw kennis van de producten om de klanten te voorzien van informatie.
  • Je bent continu bezig om je kennis uptodate te houden en te verbreden als productspecialist voor de producten die Shimano Benelux verdeeld met nadruk op de Shimano Road, MTB en Gravel componenten, zodat je je collega’s en klanten goed kunt helpen.
  • Je verwerkt klachten in ons CRM-systeem, je zorgt ervoor dat deze tijdig worden opgelost en blijft in contact met de klant over de status.
  • Verstrekken van relevante informatie aan de buitendienstmedewerkers. Jij bent altijd oplossingsgericht en denkt mee met de klant. Proactief, correct en vriendelijk zijn begrippen die jou op het lijf geschreven zijn!

Waar we naar op zoek zijn?

  • Je hebt MBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt over een brede kennis van technische Shimano componenten.
  • Affiniteit met- en kennis van de rijwielbranche is een vereiste.
  • Je hebt enige ervaring met geautomatiseerde orderverwerking.
  • Je bent klant- en oplossingsgericht, proactief, zelfsturend en enthousiast.
  • Je voelt je thuis in een dynamische, internationale omgeving.
  • Je bent een handige computergebruiker en hebt kennis van Office (O365 en JD Edwards is een pré.
  • Je bent leergierig,  een echte teamspeler, werkt zelfstandig en je weet van aanpakken.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, zowel in woord als geschrift.
  • Betreft een tijdelijk dienstverband van 12 maanden.

Wat bieden wij jou:

  • Je komt te werken in een omgeving die jou de ruimte geeft om je te ontwikkelen en je vaardigheden te vergroten.  
  • Je maakt deel uit van een team waarin met grote regelmaat diverse sociale activiteiten worden georganiseerd, zoals social rides, een weekend met je collega’s in de Ardennen of een ski-weekend. 
  • Je ontvangt een  marktconform salaris, mobiele telefoon, laptop.
  • Je hebt de mogelijkheid om deel te nemen aan een collectieve zorgverzekering en wanneer de bedrijfsdoelstellingen worden behaald heb je recht op een bonusuitkering.  

Hoe solliciteren?

Voor vragen over deze vacature kun je contact opnemen met: taniya.nayyar@shimano-eu.com