De renners van het Specialized Rocket Espresso team dat actief is in de Red Hook Criteriums, heeft ook dit seizoen wederom een unieke fiets waar ze op rijden. Het model is de Allez Sprint dat, net als voorgaande seizoenen, een unieke custom paintjob heeft gekregen.

Het Specialized Allez Sprint frame heeft een verloop van bonte kleuren. Het voorwiel is rood, net als de onderkant van de voorvork. Dit loopt over in een lichtblauwe kleur tot halverwege het frame. In het lichtblauwe gedeelte lijken een aantal wolken te zijn afgebeeld. Van het lichtblauwe gaat het via chrome naar zwart bij het bracket. De zitbuis is voorzien van roze en paarse driehoeken en het gedeelte waar de zadelpen zich klemt is ook chrome. De achterbrug en seatstays zijn lichtroze en lopen langzaam richting zacht geel. Het achterwiel bestaat eigenlijk uit twee delen. De helft van het wiel is een motief van gekleurde ‘wiebertjes’ dat langzaam overloopt in naar de lichtgele kleur. Het motief van de wiebertjes is opgebouwd met de kleuren roze, lichtblauw en geel. Het klinkt misschien een beetje onduidelijk, maar de foto’s spreken voor zich.

De aluminium Specialized Allez Sprint is een racefiets waar de mannen en vrouwen van het team hun wedstrijden op rijden. Helaas is deze versie (nog) niet te koop. De reguliere Specialized Allez Sprint is wel te koop. Een fiets waar gewoon remmen en een schakelsysteem op zijn gemonteerd. Hij is verkrijgbaar als frameset, in een Limited Edition uitvoering. Een Gloss Chameleon Satin Purple/Black kleurstelling. Een hele mond vol, maar het ziet er erg cool uit en de kleur lijkt vanuit elke hoek weer anders. De voorvork en zadelpen zijn van carbon en zijn matzwart van kleur. De prijs voor dit Limited Edition frame is € 999,-. Een complete fiets is verkrijgbaar met een Shimano 105 2 x 11 groepset en hierbij heeft het frame een stoere chrome kleur. De volledige Allez Sprint is te koop voor € 1799,-. Het gewicht van de frameset is 1150 gram (maat 56) en dat is maar 140 gram zwaarder dan een Venge van carbon. Dat krijgen ze voor elkaar door gebruik te maken van de D’Aluisio Smartweld Technology waarbij de lasnaad is verplaatst ten opzichte van regulier lassen met als resultaat meer stijfheid en minder gewicht.

via Specialized