Het model Pulsium zit sinds 2021 in het assortiment van Lapierre, en daar komen nu twee nieuwe uitvoeringen bij. Met de Pulsium Allroad uitvoeringen focust Lapierre zich op endurance rijders die ook de gravelstroken opzoeken. De nieuwe uitvoeringen heten Pulsium Allroad 5.0 en Pulsium SAT Allroad 6.0. SAT staat voor Shock Absorption Technologie, een elastomeer in de kenmerkende driehoek van het frame die trillingen op moet vangen.

In het verlengde van de staande achtervork zien we de Shock Absorption Technologie in de vorm van een elastomeer.

Twee uitvoeringen: 5.0 en SAT 6.0

De Pulsium Allroad is dus verkrijgbaar in twee uitvoeringen, waarbij de Pulsium SAT Allroad 6.0 voorzien is van de SAT-demping, waar Lapierre patent op heeft. De carbon frames zien er strak uit, en dat komt wat mij betreft vooral door de staande achtervork, die doorloopt tot de bovenbuis. Verder lopen alle kabels grotendeels binnendoor wat de fiets vooral van de voor- en achterkant een cleane look geeft. De geometrie van de Pulsium is gebouwd op comfort, wat zich onder andere uit in een hoog balhoofd met een korte stuurpen voor een relaxte zithouding.

De Allroad 5.0 is afgemonteerd met een mix van Shimano GRX RX600 en GRX RX810 en heeft WTB ST i23 wielen. Ook de banden zijn van WTB, met een breedte van 32 mm. Deze variant kost € 2.899,-. Je krijgt de fiets dan in een zalmroze kleur, met rode decals. Heel gaaf gelukt als je het mij vraagt. De bruine zijkanten van de banden gaan goed samen met de kleuren van het frame.

De Pulsium SAT Allroad 6.0. SAT is volledig afgemonteerd met Shimano GRX RX810 en heeft DT Swiss E1800 Spline wielen. De kleur is blauwgroen, met geelgroene decals. Met 35 mm brede Schwalbe G-One RS banden kun je prima van de gebaande wegen afwijken. Deze uitvoering is met € 3.799,- een stukje duurder dan de 5.0 uitvoering, maar daar krijg je dus betere wielen en een frame met schock-absorptie voor terug.

Meer info via Lapierre.