Bij de Franse ploeg is er voor dit jaar niet bijzonder veel veranderd. Het afgelopen seizoen stapte Citroën al in als mede-naamgever en werd BMC de leverancier van het materiaal. Dat is dit jaar dus ook zo en je kan ze ook nu weer herkennen aan de wit met rode BMC Roadmachine fietsen met Campagnolo Superrecord. Naast deze allrounder hebben ze ook de Timemachine Road voor het snelle werk en de Timemachine voor de tijdritten.
BMC Timemachine Road
De Timemachine Road is geschikt voor het snellere werk. Hij heeft dan ook dezelfde naam als de tijdritfiets van het Zwitserse merk, maar dan met de toevoeging ‘Road’. Het frame heeft veel hoekige vormen en rechte buizen en hij ziet er ook wel echt uit als een snelle aerodynamische fiets. Dit zie je vooral heel goed terug bij de manier hoe de bidon houders zijn meegenomen in het aerodynamische design. Strak en in één lijn met de onderbuis. Er zijn geen kabels zichtbaar, want die gaan allemaal mooi door het frame.
Net als de Roadmachine is de Timemachine Road afgemonteerd met Campagnolo Super Record EPS Disc groepset en Campagnolo Bora wielen. Het team rijdt met banden van Pirelli en zadels van Fizik.
BMC Timemachine
Niet de Road uitvoering, maar de echte Timemachine is de tijdritfiets van de mannen. Dit is de enige fiets van het team waar nog geen schijfremmen op zitten. Maar de calipers van de velgremmen zijn wel heel mooi weggewerkt, uiteraard in het kader van de aerodynamica. Dit is natuurlijk de meest aerodynamische fiets en hier zijn de hoeken in het frame een stuk extremer dan bij bovenstaande Timemachine Road.
Maar de vergelijkbare eigenschappen m.b.t. aerodynamica en snelheid zijn goed zichtbaar. Ook hier de elektronische EPS Super Record groep van Campagnolo en de combinatie van een dicht achterwiel en een 60 mm voorwiel. Zullen we een van deze fietsen dit seizoen als eerste over de finish zien komen?
Via AG2R Citroën