Al in 2017 introduceerde Pinarello met de Nytro een elektrische racefiets. Nu introduceert het Italiaanse merk onder dezelfde naam een vernieuwd model, met zowel een gravel als een race uitvoering. Volgens Pinarello is het de lichtste e-racer op de markt, en het nieuwe design ziet er goed uit als je het mij vraagt. Het wegwerken van de motor en accu is goed gedaan en het ziet er subtiel uit. De kromming in de bovenbuis geeft de fiets een speciale look. Ook de sierlijke vorm van de voorvork maakt indruk. De vernieuwde Nytro is er dus in twee uitvoeringen, een racefiets en een gravelfiets.
Als we kijken naar het frame zien we in eerste instantie weinig verschillen tussen de twee uitvoeringen. Toch zijn er qua geometrie wel verschillen, want de gravelversie heeft in verhouding met de racer een kortere reach en een langere stack. Hierdoor krijg je een iets comfortabelere houding, wat gebruikelijk is op gravelbikes. Verder is de raceversie in andere kleuren verkrijgbaar dan de gravelversie en is er op de gravelversie gekozen voor Sram terwijl de e-racer met Shimano afgemonteerd is. Zoals je bij een merk als Pinarello mag verwachten zijn alle kabels netjes intern weggewerkt.
Elektrische ondersteuning
Bovenop de bovenbuis, bij het balhoofd, is de geïntegreerd display te vinden. Het display is te koppelen met een ANT+ fietscomputer. Handig, want anders ben je tijdens je rit op twee verschillende displays aan het kijken. Ook de 360 Wh accu is geïntegreerd, en wel in de onderbuis. De motor zit in het bracket, en aan de kant van het crankstel is dit nauwelijks te zien. Keurig afgewerkt dus! Aan de linkerzijde is de motor natuurlijk wel zichtbaar, maar dat is eigenlijk onvermijdbaar vanwege de grootte van een motor. Pinarello kiest voor de TQ-HPR50 motor. Het merk TQ is vooral bekend van het produceren van motoren voor robots, satellieten en ruimtestations, maar zie je nu steeds vaker ook op E-MTB’s als extra stille motor.
3 uitvoeringen voor de Nytro E Road
De Nytro E Road is er in drie uitvoeringen, en de verschillen zitten ‘m in de afmontage. De E9 is het topmodel en deze is afgemonteerd met Shimano Dura Ace Di2 FD-R9200 en voorzien van carbon Princeton wielen, de Princeton GRIT 4540 DB wielset. Wielen van Princeton kenmerken zich door de golvende vorm van de velg. De E9 versie is er in één kleurensamenstelling, namelijk rood gecombineerd met zwart.
De E7 is dan weer voorzien van Shimano Ultegra Di2 FD R8150 en heeft MOST Ultrafast 40* wielen. Deze uitvoering is er in een knallende blauwe kleur en in het matzwart. Persoonlijk vind ik de blauwe kleur heel erg mooi, zeker in combinatie met de zwarte details van de fiets. De adviesprijs van deze E7 is € 10.290,-
Als laatste is er dan de Nytro E Road E5, en ook deze variant is nog steeds net afgewerkt. De fiets is voorzien van Shimano 105 Di2 en is voorzien van een aluminium Fulcrum Racing 500 wielset. Deze uitvoering kost € 8.790,-.
Opvallende kleuren voor de Nytro E Gravel
Als eerste vallen de leuke kleuren van de Nytro E Gravel mij op. De fiets is er namelijk in een bordeauxrode kleur, in een soort aqua en in het zilver. Leuke, opvallende kleurtjes die uit de ban springen. Zoals ik al schreef is de geometrie van de gravelfiets net iets comfortabeler dan de race uitvoering en is ook deze variant verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen. Je kunt kiezen uit de E7, uitgevoerd met Sram Force AXS of de E5, met Sram Rivel AXS als afmontage. Die laatste kost € 8.190,-
Meer info via Pinarello of de verdeler van Pinarello