Het is weer bijna tijd voor de Vuelta 2018. Aanstaande zaterdag, 25 augustus, is de start en het evenement duurt tot en met 16 september. Shirtsponsor Santini heeft voor deze gelegenheid een Vuelta lijn ontworpen die we jullie niet willen onthouden.

Het gaat om vijf verschillende designs die elk een eigen thema hebben welke linkt aan de Vuelta. Een beetje zoals ze vorig jaar ook deden of zoals Castelli tijdens de Giro heeft gedaan. Elke set bestaat uit een shirt, met een bijpassende broek, petje, sokken en handschoenen. Drie sets hebben ook nog een windvest in hetzelfde design.

Málaga
Het eerste shirt heeft Málaga als thema. Omdat hier zaterdag de Vuelta start met een individuele tijdrit van 8 kilometer waardoor het nog net een proloog genoemd mag worden. Omdat Pablo Picasso een bekende bewoner van Málaga was, heeft het design van deze set een Breton-streep-design waar Pablo weer weg van was. De 21 verticale strepen linken aan de 21 etappes van de Vuelta.

Huesera
Dit shirt heeft de link met de 15e etappe. De Huesera is een stijl gedeelte van de klim naar Lagos de Covadonga. De link met de botten op het shirt komt uit een oud verhaal welke je online kan terugvinden :-).

Euskadi
Dit is een eerbetoon aan de 17e etappe die door het Baskenland gaat. De Gernikako Arbola is een eikenboom die symbool staat voor de vrijheid van de Baskische bevolking. Vandaar dat je de eik ook terug ziet in dit design.

Andorra
Dit gebied behoeft niet veel uitleg. Vooral veel klimmen. Vandaar dat de bergen in het design terug te vinden is.

Km Cero
Dit is een verwijzing naar Puerta del Sol dat een bekend plein in Madrid is. Daar ligt Km Cero wat het 0 punt is van waaruit het wegennet in Spanje is opgebouwd.

Tja, en dan komen we weer bij de vraag welke set het mooist is. Lastig maar ik ga voor de Málaga versie!
De adviesprijs van de artikelen:
Bibshort – € 110,-
Shirt – € 85,-
Handschoenen – € 25,-
Sokken – € 14,-
Petje – € 13,-
Windvest – € 85,-

Meer info via Santini