En de laatste is ook binnen. De Specialized S-Works Roubaix SL4 Dura Ace. De racefiets voor de komende klassiekers van Specialized in de Dura-Ace versie. Donkere fiets, met hier en daar wat rode tinten. Stoere donkere middelhoge wielen maken het geheel af. (het lijkt zo wel een verslag van een modeshow).
Eerst maar de specificaties:
Frame: S-Works SL4 FACT 11r carbon
Vork: BallisTec Hi-MOD Carbon
Crank: S-Works FACT carbon
Groep: Shimano Dura Ace 11-speed
Wielen: Roval Rapide CLX 40
Banden: S-Works Turbo 700x26c
Stuur: S-Works Shallow Drop
Stuurlint: Specialized Roubaix, w/ S gel
Zadelpen : S-Works CG-R, FACT carbon
Zadel: Body Geometry Romin Pro
De Roubaix heeft een hoog balhoofd en de techniek die Specialized gebruikt voor de demping heet Zertz. En na even zoeken in oude mappen hier, blijkt dat het Zertz systeem al stamt uit 2002. 11 jaar geleden was Specialized hier dus al mee bezig. Natuurlijk is het wel doorontwikkeld en deze Roubaix heeft een voorvork en achtervork met het Zertz systeem. Het eigen S-Works crankstel zorgt voor extra stijfheid voor de krachtoverbrenging. De wielen zijn de lichte Roval Rapide CLX 40. Carbon clinchers met de S-works Turbo banden (de clincher versie) met maar liefst 26mm breedte. Het is dan ook een erg lichte fiets: 6,9kg op de weegschaal inclusief pedalen en bidonhouder voor maatje 58. De prijs is € 7299,-
Wat ook opvalt aan de racefiets is de vreemd uitziende zadelpen waardoor het lijkt alsof het zadel wel heel ver naar achteren staat. Maar dat lijkt vooral. Deze zadelpen zorgt voor 18mm beweging op en neer. Een soort van vering dus. En dat is natuurlijk wel lekker wanneer je op kasseien fietst. Een echte klassiekersfiets dus. Alle vier de racefietsen zijn binnen: de Trek Domane 6.9, De Bianchi Infinito CV, de Cannondale Synapse Hi-Mod en dus deze Specialized S-Works Roubaix.
Snel inpakken en op naar de Belgische Ardennen!