De sprinter van Team Sky, Elia Viviani bracht een bezoekje aan hun racefietsenleverancier; Pinarello. Zoals bij zoveel merken is het woordje fabriek een beetje misleidend, want de frames van Pinarello worden netjes in Azië gemaakt. Ze worden dan wel gespoten en in elkaar gezet in de “fabriek” van Pinarello in Italië.

Altijd mooi om wat achtergrond van een van de bekende fietsmerken te zien. Samen met Fausto Pinarello (de grote baas van Pinarello) loopt Viviani door de fabriek.

Gerelateerd

  • Justthinkgreen

    Dit is duidelijk non marketing, carbon slijpen zonder afzuiging en gezichtsbescherming en daarna na naar de spuitcabine waar iemand in zijn korte shirt een frame staat te spuiten en zonder gezichtsbescherming.

    Laat liever zien wat de beweegreden zijn om je frames elk jaar aan te passen en of het ook echt nut heeft, ik bedoel 3% stijver balhoofd is voor de gemiddelde fietser amper voelbaar.

    Ik snap zo wie zo de marketing achter een merk als Pinarello niet, jezelf als premium merk in de markt zetten met schreeuwend dure frames die handgemaakt uit china komen :-), en vervolgens je fietsen per container te koop zetten bij een fietsgrootgrutters waar de gemiddelde wielrenner niet welkom is en waar een fiets afstellen al te veel moeite is.

    Waar is het verhaal over hoe autheniek ze zijn ipv dure dozen schuivers.

    Nou weet ik dat het geen vergelijk is, maar rij nou toch eens langs Herman Braun in Spijkenisse en je staat gewoon in de werkplaats en je fiets wordt opmaat voor je gemaakt voor de helft van de prijs, heb je ook niet elke 2 jaar een nieuw plastic frame nodig en is nog beter voor het milieu ook.