Isaac had al een paar gravelbikes in hun collectie en voegt daar nu een elektrische variant aan toe, de Saros E-Xplore.

De Isaac Saros E-Xplore past mooi in het rijtje met de carbon Torus Xplore en aluminium Hadron Xplore, die we beide al eens geprobeerd hebben. Twee fietsen die je nog ‘ouderwets’ met de benen moet aandrijven. En ondanks het gebrek aan heuvels en bergen in onze lage landen winnen de elektrische racefietsen en gravelbikes alsmaar aan populariteit.

vlnr Isaac Torus, Hadron en Saros (E) Xplore
vlnr Isaac Torus, Hadron en Saros (E) Xplore

Net als de Torus is de Saros geheel van carbon vervaardigd. Een elektrisch aandrijfsysteem neemt altijd extra gewicht met zich mee. De combinatie met een carbon frame kan het totale gewicht binnen de perken houden, al hebben we nog geen opgegeven gewicht gekregen van Isaac.

Het frame heeft in maat 55 een stack van 557 en reach van 390 en is daarmee iets langer en hoger in vergelijking met de Torus. Ook is de wielbasis iets langer. Deze ‘grotere’ maten dragen door het hogere gewicht van de fiets bij aan de rijeigenschappen.

De Isaac Saros E-Xplore is uitgerust met het Fazua Evation systeem. Een systeem dat we al vaker zijn tegengekomen en bij testritten goed is bevallen. Een van de voordelen van dit systeem is dat het mooi verwerkt kan worden in het ontwerp van het frame. Er zijn drie standen, in te stellen met de afstandbediening op het stuur, die je kan gebruiken voor de trapondersteuning met een max van 250 W.

Isaac Saros met Fazua aandrijving

De Isaac Saros E-Xplore is er alleen in Frozen Blue, vanaf € 5.299,00. Dan krijg je een Shimano GRX 600 configuratie mee. Voor € 200,- meer krijg je de GRX 810, dat is wel het overwegen waard denken wij. Dit kan je zelf afstemmen in de online configurator. Hierbij kan je ook de breedte van het stuur, lengte van de stuurpen, soort zadel en de kleur van het stuurlint bepalen. Standaard is de fiets uitgerust met DT Swiss C1800 Spline wielen met Challenge Gravel Grinder 38 mm banden.

Via Isaac Cycles